Апостольська Столиця надала повний відпуст з нагоди Ювілею 400-ліття Василіянського Чину Святого Йосафата
Переклад декрету Апостольської Пенітенціарії
Під час святкування Ювілею 400-ліття Василіянського Чину Святого Йосафата можна отримати повний відпуст, взявши участь у молитві разом з ченцями-василіянами.
На основі повноважень, отриманих від Папи Франциска, Апостольська Пенітенціарія 20 жовтня 2016 р. видала декрет про оголошення Ювілейного року 400-ліття Василіянського Чину Святого Йосафата, у якому зазначено, що під час цього Ювілею ченці-василіяни та вірні, які разом з ними будуть брати участь у його відзначенні, можуть отримати повний відпуст.
Декрет Апостольської Пенітенціарії окреслює час тривання Ювілейного року: від 12 листопада 2016 року – аж до 25 листопада 2017 року.
Щоб отримати повний відпуст дочасних кар за гріхи для себе або для одного померлого, потрібно виконати звичайні умови:
- перебувати в освячуючій благодаті (для цього отримати прощення всіх гріхів у Таїнстві сповіді);
- взяти участь у Божественній Літургії і прийняти Святе Причастя;
- помолитися у тих намірах, в яких молиться Святіший Отець Папа Римський.
Відпуст, поєднаний з Ювілейним роком 400-річчя ЧСВВ, може отримати християнин:
-
який, щиро розкаявшись у своїх гріхах і порушений любов’ю, відвідає з метою паломництва церкву або каплицю, душпастирське служіння в якій здійснюють отці василіяни, і там:
- візьме побожну участь у святих богослужбах або побожних вправах на прославу святих Василія та Йосафата, належним чином встановлених;
-
або принаймні протягом відповідного проміжку часу (близько півгодини) заноситиме покірну молитву до Бога у таких намірах:
- за вірність християнському покликанню;
- за випрошення священичих і чернечих покликань;
- за охорону інституту людської сім’ї;
а на закінчення помолиться Господню молитву «Отче наш», Нікейсько-Константинопольський Символ віри «Вірую в єдиного Бога», а також молитви до Пречистої Діви Марії та до святих Василія і Йосафата (тут нижчеподані як приклад або інші).
-
У тому випадку, коли чернець Чину або хтось інший з побожних християн через свою хворобу чи якусь іншу розсудливу причину матимуть перешкоди, так що не зможуть відвідати вищезгадані церкви, будуть все-таки спроможні отримати повний відпуст, якщо:
- матимуть думку відречення від всякого гріха і намір виконати, відразу як тільки буде можливо, три звичайні умови (про які вище);
- переживуть бажанням серця духовні відвідини церкви;
- прокажуть вищеназвані молитви;
- жертвуватимуть з повним довір’ям свої страждання або незручності власного життя Божому милосердю.
Щоб запевнити легший доступ до Божого прощення, який можливий до осягнення завдяки ключам, які Христос дав Церкві, тобто владі відпускати і затримувати гріхи, Апостольська Пенітенціарія наполягає, щоб священики з Василіянського Чину Святого Йосафата, ведені пастирською любов’ю, великодушно присвячували себе відправі Таїнства покаяння в ювілейних церквах і каплицях та часто розподіляли Святе Причастя хворим.
Деякі молитви, якими Церква молиться до Пресвятої Богородиці,
святого Василія і святого Йосафата
Богородице Діво, радуйся, благодатна Маріє, Господь з тобою.
Благословенна ти між жінками і благословенний плід лона твого,
бо ти породила Христа Спаса, Ізбавителя душ наших.
Або:
Достойно є воістину величати блаженною тебе, Богородицю,
всеблаженну і пренепорочну, і Матір Бога нашого.
Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу від серафимів,
що без зотління Бога Слово породила,
сущу Богородицю, тебе величаємо.
Або:
Під твою милість прибігаємо, Богородице Діво;
молитвами нашими в скорботах не погорди,
але від бід визволи нас, єдина чиста і благословенна.
Можна також співати або проказувати:
(Тропар святого Василія, г. 1) По всій землі пролунав твій голос* і вона прийняла твоє слово, яким ти побожно навчав;* ти пояснив природу створіння* і звичаї людські впорядкував.* Царське священство, отче преподобний Василію!* Моли Христа Бога за спасіння душ наших.
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові.
(Кондак святого Йосафата, г. 1) Зорею вогненною просвічений в дитинстві від розп’ятого Христа* у чернечім житті став ти подібний ангелам* і побожно прожив у святительстві,* ясно проповідуючи з’єднання.* Мученичою твоєю кров’ю ти погасив запалені незгодою серця* і прийняв від Христа вінець.* Тому пом’яни нас, що взиваємо до тебе:* Радуйся, непохитний стовпе з’єднання!
І нині, і повсякчас, і на віки вічні. Амінь.
(Богородичний, г. 4) Чиста, всенепорочна Діво!* Ти єдина вічного Сина і Слово Боже в часі породила.* З його святими патріархами й мучениками,* пророками й преподобними молися,* щоб дарував нам очищення* і велику милість.