Коломийські «Матері в молитві» зустрілись із своєю покровителькою святою Рітою
В навечір’я свята Господнього Преображення до храму святого Йосафата в Коломиї прибули мощі святої Ріти, які на постійне перебування і вшанування для цього храму з Апостольської Столиці передав Владика Іриней, який прибув на запрошення правлячого Архієрея Коломийсько-Чернівецької єпархії Владики Миколая на освячення новозбудованого катедрального Собору. Владику з Риму на порозі храму зустрів парох о.Володимир в присутності о.доктора Андрія та сотрудника о.Василя. Тож на цю урочисту мить - подію великого духовного і історичного значення, яка була завершальним акордом в плані духовної підготовки до освячення катедрального Собору в Коломиї, чисельно зібрались коломийські «Матері в молитві».
Владика привітав місцевих «Матерів в молитві», нагадавши, що вони є частиною світового потужного руху «Матерів в молитві», який є великою духовною рушійною силою і запорукою земних і небесних дібр і захистом від різних лихоліть.
Міжнароднй рух «Матері в молитві» розпочався в Англії 1995 р. і нині поширений у 95 країнах світу.
В УГКЦ рух «Матері в молитві» діє з 2000 р. і є найбільшим зорганізованим мирянським рухом. Цей рух є позаконфесійним. Членами «Матерів в молитві» у світі є римо-католики, англіканці, православні, протестанти.
В УГКЦ моляться 750 спільнот руху, а це приблизно 7500 мирян. Жінки щотижня мають свою окрему церковну духовну діяльність. Вона полягає в тому, що групи 35-100 матерів збираються для молитви за дітей, своїх і чужих, рідних і духовних.
Оскільки в багатьох родинах матір є головним стержнем, то щоб оздоровити українське суспільство треба вилікувати серце матері. Кожна матір, яка молиться за своїх дітей, тим самим себе освячує і оздоровляє, а це є відповідь на сучасну духовну кризу, в якій перебуває Україна. Якщо українська жінка не боятиметься материнства, якщо материнство буде черпати свою сутність у Бозі, то ми пройдемо кризу духовності і взаємодовіри.
Наркотики, алкоголь, розлучення, аборти, інші залежності, злодійство, обман, шахрайство, хабарництво, важкі подружні відносини, безробіття, економічна еміграція, сексуальне надужиття дітей, праця дітей – все це, та інші життєві розчарування, приводить людей до пошуку допомоги. За усміхненими обличчями є зломлені серця. Як захистити себе і своїх дітей? Що можна по-людському зробити? Оскільки людських зусиль недостатньо, треба Богові все довіряти, треба молитися матерям за своїх дітей – знають діти про це чи ні. От одна із причин, чому рух «Матері в молитві» так скоро росте в Україні і світі без ніякої реклами.
Крім довір’я і підпорядкування, дуже важливий елемент в русі «Матері в молитві» є конфіденційність. Тут не коментується і не надається порад на різні ситуації, а все віддається в руки Божі.
Знаменним є те, що коломийські «Матері в молитві» своєю покровителькою вибрали святу Ріту, до якої мають велике набожество і довіру, бо вже нераз одержали докази її допомоги в багатьох складних і, здавалось би, безнадійних справах.«Дорогоцінна перлина Умбрії», «свята від неможливих справ», яка 15 років носила на своєму чолі стигмат – рану від колючки тернового вінка Ісуса, а в хворобі отримала від Нього троянду серед зими, – ось хто така Ріта Кассійська (бл.1380–1457). А ще вона Миротворець не в сучасному армійському розумінні.
Свята Ріта не написала великих книг духовності, але своїм щоденним життям дала приклад прощення, любові та вірності Богові, незважаючи на зовнішні перешкоди. Свята Ріта вчить як бути справжньою християнкою, доброю дружиною та матір’ю.
Християнський народ завжди виявляв до неї неймовірну прихильність, звичайно, внаслідок вчинених нею чудес, а також через легенди, на які, з розповідей, таким багатим було її життя. Тому її ласкаво називали «святою неможливого», тобто святою, в якої можна просити допомоги в найважчих і не вирішуваних ситуаціях.
З тих пір постійний, нескінченний потік паломників пов'язує це маленьке італійське поселення Умбрії з усім світом. У Ріті шукають «святу неможливого» в тому сенсі, що все може та, яка так багато знала і так сильно любила. Віруючі бачать в ній дівчину, яка прагнула до Бога; жінку, яка витримала випробування нелегким шлюбом; дружину, яка в насильницький спосіб була позбавлена чоловіка; мати, яка йде на все заради порятунку своїх дітей; вдову, здатну прощати і сіяти добро; жінку, яка принесла себе в жертву і стоїть поряд з Христом, щоб отримати і віддати іншим благодать і спасіння.
В історії Ріта - молодша сестра двох великих святих Умбрії: великого патріарха святого Бенедикта з Норчії (розташованого в декількох кілометрах від Кашії) і святого Франциска Асизького. Проте, можливо, вона найбільш люблена в народі, і саме її Папа Лев XIII назвав «дорогоцінною перлиною Умбрії».
На завершення молитовної зустрічі Владика поблагословив усіх мощами святої Ріти та уділив своє Архієрейське благословення.