ЄПИСКОП ІРИНЕЙ БІЛИК ОБРАВ ДЛЯ СЕБЕ ЖЕРТОВНИЙ ШЛЯХ СЛУЖІННЯ БОГОВІЕксклюзивне інтерв’ю з Каноніком Папської базиліки Santa Maria Maggiore (Святої Марії Більшої) в Римі
- Преосвященний владико, ми раді представити Вас читачам «Українського Слова», яких історія і доля розкидала по світах. Гадаю, українцям в діаспорі буде цікавою нинішня зустріч в читацькій вітальні. Адже і Ви, владико Іринею, також нині поза межами України. В кожного свій шлях на чужину. Яким він був у Вас?
- В лютому 2006 року Державний Секретар Ватикану Його Еміненція кардинал Тарчізіо Бертоне повідомив мене через Папського Нунція в Києві високопреосвященого Івана Юрковича, що Святіший Отець Венедикт ХVI своїм Декретом від 6 березня 2006 року підніс мене до гідності Почесного Каноніка Папської базиліки Santa Maria Maggiore (Святої Марії Більшої) в Римі. Я щиро подякував Святішому Отцеві за таку високу оцінку моєї праці. А вже в березні я отримав повідомлення, що оскільки звільнилося місце діючого Каноніка, то Святіший Отець запрошує мене для духовного служіння в цьому уряді, але для цього служіння потрібно виконати певні формальності і переїхати в Рим, щоб приступити до виконання цих обов’язків. А Папі не пасує відмовляти. Ось так я і опинився в Апостольській столиці у Вічному Місті Римі. PIЗДВО З ПАПОЮ В РИМIВ Навечір’я Різдва за новим календарем, у четвер 24 грудня 2009 року Божого, Святіший Отець Бенедикт XVI очолив урочисту Божественну Літургію в базиліці св. Петра у Ватикані, яка розпочалася о 22 годині за місцевим часом.
«Бог є невід’ємним в нашому житті», - такі слова сказав Святіший Отець на Різдвяній проповіді в соборі Св.Петра. У центрі послання Папи Бенедикта XVI - заклик до позбавлення від егоїзму, до наслідування Божественного смирення, до відмови від насильства і до використання істини й любові як єдино можливих засобів. «Бо хлоп’ятко нам народилося, сина нам дано» (Іс. 9, 5) - ці слова пророка Ісаї Святіший Отець виголосив на початку своєї проповіді, щоб нагадати всьому світу про Різдво. «Світ, -продовжив Папа, - повинен бути пильний, як і пастухи, що вирушили до Вифлеєму. Світ повинен прокинутися, а точніше, покинути світ власного я і вступити у сферу суспільного, озброївшись істиною, яка тільки й здатна об'єднати всіх». |